De Tour is gestart, dus hoogste tijd voor het sponsorenbord

Geplaatst vrijdag 30 juni 2017

BOXMEER - Het is inmiddels traditie geworden dat het enorme sponsorenbord, dat jaarlijks bij de Rochusrotonde staat te pronken, op de dag van de Tourstart wordt geplaatst.

Zo ook dus deze zaterdag, als de Tourrenners in Düsseldorf aan hun drie weken durende krachtproef gaan beginnen.

Het bord moet jaarlijks vernieuwd worden. Want sponsoren komen en gaan (tegenwoordig komen er gelukkig meer dan er afhaken), en natuurlijk moet het portret van de winnaar van een jaar eerder (in 2016 was dat Bauke Mollema) erop komen staan.

Zo eregallerij-bord zet je er niet zomaar even neer. Dat gebeurt met vereende krachten en met groot materieel. De technische commissie van Daags na de Tour heeft er weer veel tijd in gestoken. Want zo’n reclame- en winnaarsbord komt niet in een vloek en een zucht tot stand. Logo’s, al of niet aangepast, de winnaarsportretten met de jaartallen, het moet allemaal kloppen. Daarbij moeten de doeken in een framewerk komen hangen dat tegen een stootje kan.

Boxmeer kan zich nu echt gaan klaarmaken voor maandag 24 juli als de 43ste Daags na de Tour wordt verreden.

 

Terug naar nieuwsoverzicht